Tuesday, December 7, 2010

Long Distance Love




Salam. Selamat Malam .

Aloha amiga y amigo ! OK? I hope you are OK.Oh yeah, starting  from tomorrow i will start my journey to Negeri Sembilan Darul Khusus. I just can't wait for tomorrow come.Time, please be hurry cuz i can't stand stay here. Its too boring and its killing me ! Huh. While i typing this post, i enjoy in listening Bruno Mars's song ( I fell in love with his and his song,Love it !) .Then, I found one song by Bruno Mars which really attracts me and this song is telling a story  about part of my life. So touching ! OK2x! , enough with English ! Hihi. 



 


Lagu ni actually tentang long love distance. Kalau sudi, dgrlah. hee !





Apa pendapat korang tentang "Long Distance Love" atau dikenali sebagai cinta jarak jauh. Susahkan kalau ada jenis percintaan begini. Hmm. Its so hard man ! Really2x hard. Macam2x dugaan bah. Antara contoh2x dugaannya ialah ( aishemen ):


Kalu mau jumpa,dapat jumpa bila ada cuti semester jak, itu pun kalau waktu cuti itu sama. Nak jumpa kat KL, no way man, dua2x busy ngan study, lepas tu satu manusia ni study di kutub utara,yg satu pulak study di kutub Selatan.


Masalah komunikasi.Satu ni pula kurang suka bergayut di telefon dan kurang suka bersms,satu pulak kesukaan,jadi selalu gaduh pasal bab2x mcm begini. Mau berYM or ber SKYPE pulak, satu org ni internet lidut mcm siput, satu pulak internet laju mcm arnab (Lajukah arnab? ) So, agak susah jugak lah nak berYM dan berSKYPE ni.


Masalah para pengurat berjaya. Ini yang paling kureng x best ooh kalau bagi aku. Susah betul kalau BF terlampau bnyak pengurat. Bikin HOT ooh ! Yang boleh aku buat, relax, take it easy. Bawa bertendang.. haha, banyak bersabar la nampaknya. 

Tambah lagi dgn adanya Facebook,macam-macam terjadi bila kita yg bercinta(yeww,aku sebut cinta! haha) ni ada Facebook. Masalah cemburu selalu terjadi dan kadang2x berlaku sesi sarcastics di Facebook. Masalah2x begini lah yg selalu buat tragedi putus cinta selalu terjadi. See, Facebook sangat memberi effect kepada hidup kita.


But you know,  bak kata Thomas Fuller, ABSENCE sharpen love, PRESENCE strengthens it. Betul kaitoo? Maybe la kot. Nak tahu tak,  more than 10 million couples worldwide are coping with long distance relationships.Banyak juga kan. Anyway, bagi aku kan, ini apa yg boleh aku buat.


 TRUST, paling penting aku rasa. We have to trust each other no matter what happen. Lainlah kalau dah ada bukti kukuh or aku nampak depan mata sendiri.Kalau aku, hmm,susah sikit,s kalau something jadi, abiss ! haha !

★ Kalau boleh, gunakan lah kemudahan teknologi yang ada sekarang ni. Ada laptop, ada internet (even lambat mcm siput),ada handipon ( Handset ), ada MMS, ada YM, ada SKYPE, ada apa lagi? Gunakan lah sebaik2xnya. Ndak suka bertelipun ? Nah, cuba2x la suka.Kan2x?

★ SURPRISE. Sweet kan kalau kita buat surprise kat someone special. Cuba lah wat surprise sikit.Contohnya, suasana OK je antara korang, tiba2x kita hantar SMS,"Jom kita BREAK?" muahaha ! Mmg SURPRISE.Bukan SURPRISE jenis begini k, SURPRISE mcm korang post something sweet kat dia yg nun di sana. Post yg sweet2x la. Jgn yg sour2x ! Hihi.


Kalau gaduh, sendiri mau faham la. Takkan mau menang jak. Sekali sekala aku akan menyerah kalah . Sekali jak ! Haha. Tak la.

Rasanya itu je la kot yg aku boleh wat. Any suggestion ka? Anway,i'll learn from this picture.




Apapun yang terjadi, aku berpegang pada prinsip kalau ada jodoh ndak ke mana juga. Selalu aku sebut kat kawan2x yg aku menghadapi masalah percintaan ( yeww, sebut "cinta" lagi ). Tak sangka jadi doktor cinta pulak malam ni.Wakaka ! OK lah,sampai di sini sahaja. Kita continue esok pulak ! 



ADIOS and GRACIAZ for read this

2 comments:

Sabrina Iyna said...

Hey there...
I guess you young than me kan. LDR which means Long distance relationship won't be easy like what people say...just remember once the relationship survive that's means your found your true love...Honesty n trust really important in LDR... i'm in LDR too for 3 years already.. and will be apart for another 3 years...KK-KL..Don't give up yah..Fight for the one your really love...Gambate :)

miza ismail said...

LDR~memerlukan kesabaran.n bagi aku baek!!xda dosa.hahahha