Friday, January 14, 2011

BLOGGER GEGARKAN 'U'

Assalamualaikum W.B.T. Senyum.





OK,hari ni aku jumpa something yg best punya ! Hihi. Hari ni,aku dgn rajinnya nak join Segmen " Blogger Gegarkan U" yg dianjurkan oleh abg Ben Ashaari. First time ni. Tanpa membuang masa mari kita mulakan.

* Belajar Mana? Jurusan? Tahun?
Aku belajar kat Universiti Pendidikan Sultan Idris ( UPSI )yang terletak kat Tanjung Malim,Perak. Aku sekarang dalam jurusan TESL yg juga dikenali sebagai Teaching English as a Second Language.( Bakal  teacher,insyAllah).Skang aku dalam tahun kedua (semester 4)..lagi 2 tahun nak tamat ni.

* Asal Mana? Umur?
Well, I'm from Sandakan,Sabah Negeri di  Bawah Bayu. Umur aku sweet 21. :))


* Kenapa aku ambil jurusan TESL
Soalan masa temuduga ni. Hihi.OK,first, dari tingkatan satu,aku minat sangat dgn English. Kiranya,favourite subjek aku la.Lepas tu, aku punyai hasrat ni,aku nak semua org suka belajar dan pandai dalam Bahasa English.Aku tak mahu mereka benci Bahasa English.Aku tak mahu mereka jadikan Bahasa English ni satu kelemahan besar kepada mereka. Hmm.

* Cita-cita
Dulu masa sekolah rendah,aku nak sgt jadi Pramugari.Then,masa form 4 aku nak jadi akauntan or pakar ekonomi. Lepas tu,disebabkan someone,aku bercita-cita  jadi cikgu Bahasa English yg sangat hebat.Cikgu BITARA la katakan. Hihi.


OK, itu sahaja untuk segmen ini. Terima kasih kerana membaca. Senyum.



10 comments:

sayangku said...

sggh sini terjah budak U! :)

cik siska ^_^ said...

singgah sini ye,,jom singgah belog sy.

shafiqabdshukor said...

salam dr UTM..
singgah dr blog abg ben..

salemaziz said...

wah2..tesl.. salut..:)

SheNn said...

Sayangku :Thanks ye singgah..hihi..

SheNn said...

Cik Siska : Thanks juga,dah singgah blog awak,siap follow lagi..hihi

SheNn said...

Syafiq : Thanks..hihi..dah singgah blog awak..:))

SheNn said...

Lemolemo: Haha..tak yah la salute2x..hihi.biasa je..anyway,da terjah blog kamu..

SheNn said...

Ciki Lulu syg: Ok,i will !! hihi

Azrul Hisham said...
This comment has been removed by the author.