Tuesday, September 27, 2011

Life in SEMESTER 5 : Early Semester.

Assalamualaiku W.B.T and hello uolss !



Semenjak masuk U balik ni, hidup makin sibuk dengan macam-macam perkara terutama sekali dengan ASSIGNMENTnya. Minggu pertama aku dah start buat ASSIGNMENT.Sungguhlah tidak best. Semua ini buat aku semakin jarang nak berblogging. By the way,ini tentang Semester 5 aku sebagai TESLian :



Muka budak SEM 5 yang semakin matang. Aisehhmeng !

1.  Semester 5 aku dah tak duduk dalam KHAR tercinta tu.Aku nak rasa pengalaman hidup kat luar kolej kediaman gak.( Padahal kena tendang keluar kolej.Huhu). Ok ppl, tggl kat luar setakat ini boleh tahan lah jugak.Ada best,ada jugak yang tak bestnya. Well, nothing is perfect. Nama je dah ada rumah baru tapi aku belum start pun nak main masak2x kat rumah sendiri.


2. Awal  Semester 5 lagi ku dah dapat assignment. Terhebat la wok. Minggu pertama dah start buat. Skang dah masuk Minggu 3, assignment suda bertimbunan ! Pensyarah semua so far OK. Ada yang muka suci tapi dalam diam2x mencekik darah. Ada yang mcm biasa, BORINGGG~ Oh ya, bagi semester ini,aku secara rasminya tidak menyukai hari Sabtu sebab ari tu aku ada kelas TaekwanDo. Training Taekwondo sangatlah menyeksakan. Setiap hari Ahad aku akan sakit kaki dan seluruh badan. Sifu train kami mcmlah kami nak ikut bertanding Sukan SEA.Setiap kali kelas,mesti ada yang tumbang. Aduhai. 

3. Semester 5 ni aku buat part time job.Kerjanya ok jugak. Main2x ngan mesin photostat dan printing. Harap2x dengan adanya part time job ni,aku akan jadi kaya. Ahahaha. Merepek jak ! Konfirm sem ni,aku sangat sibuk dengam macam2x hal. Tercapai jugak hasrat aku nak kerja part time sambil belajar kat U ni. Aku nak juga rasa pengalaman begini. Sejak aku mula keja ni, aku fikir duit jak,cari duit,cari duit ~ hahaha !

4. Banyak perkara unexpected berlaku. Contohnya, pergi KL Sentral semata-mata nak makan MCD. Yang terbaiknya, p KL Sentral pakai baju kurung persis bakal guru dengan kad matriks lagi tu. Nah,kelass aku jah. On the way balik, pengalaman yang tidak akan aku lupa,train kami blackout. Nah,ada rasa macam dalam cerita hantu The Train oh. Seram eh masa kami kena p depan train dengan melalui setiap dok train yang gelap gelita. Nasib bai takde hantu train nak kacau.


Hope our friendship last forever no matter what happen.

Harapan aku untuk semester 5 ni :

1. Persahabatan ngan geng2x TESLian makin akrab dan tak banyak gaduh2x walaupun awal sem dah ada gaduh2x. Aduhaii.

2. Harap2x, semua assignment aku siap awal sem ni. Tak ada lah kes tak tidur sebab buat assignment walaupun awal semester ni aku dah buat disebabkan assignement pensyarah muka suci tapi pergggh,mencekik diam2x bah. 

3. Apa laggiii? Hurm, harap semester tak ada lah kes nangis malam2x buta sebab terlampau STRESS dengan hidup U.Aku nak hidup baik2x semester ni. Aku nak lagi slim semester ni. Hahah ! Yang pasti HIDUP BAIK2X.

4. Itu jak lah dulu,banyak harapan sebenarnyaa tapi terlampau sensitif sebenarnya. :P

OKlah, itu jak entri untuk kali ni. Have a nice day ppl ! Duh.

p/s : aku buat inspirational board sem ni.


6 comments:

Anonymous said...

Nangis malam2 buta? uhuk!

iyka syafika said...

adab la tu bila belajar + ade teman assgmnt n kne buat assgmnt bagai.=))

Cik Suheela said...

haha xbest time jd student dulu2 sbb kena jwb exam...hahaha nyampahhh

SheNn said...

@Nurul Faezah Terasa kah?

SheNn said...

@iyka syafika Dah lumrah begitu kan? :)

SheNn said...

@Cik Suheela Tapi ada juga yang best bah. :))