Saturday, June 7, 2014

Jangan bandingan dong.

Assalamualaikum W.B.T and hello y'all.

Selamat pagi ya temen temen semua. Sedar tak sedar, Jun suda menjelma. Hampir setengah tahun sudah berlalu. Ramadhan bakal menyusul. Semoga diberi peluang untuk menjadi hamba yang lagi baik untuk Ramadhan ini. Amin.

OK, Perbandingan. Comparing. Entah. Kebelakangan ini terasa diri banyak membanding. Kadang jatuh juga rasa itu. Entah. Bila rasa jatuh tu, cakap dengan diri, jangan banding kau dengan dia. Kau ada hidup kau sendiri. Kau ada matlamat kau yang tersendiri untuk kau capai. Dia pun begitu. Dia ada matlamat dia yang tersendiri untuk dicapai. Yang pasti cerita hidup kau, dia, dia, dan dia berbeza. Jadi lepas ni bila terdetik utk membanding, jangan dibandingkan dan bersyukur dengan apa yang kau ada. Itulah rencana Penciptamu untukmu. Percaya dan yakin. Kau ada cara kau yang tersendiri untuk memberi hidup kau penuh makna. Jadi, rencanakan semua rancangan hidupmu. 

Jadi, lepas ni jangan membanding lagi. Bersyukurlah dengan apa yang kau ada. Teruskan semua rencana hidupmu. Pastikan hidupmu bermakna dengan cara yang diredhai.Jangan lupa, hidup itu haruslah diberkati oleh-Nya. Tarik nafas dalam-dalam, hembus, senyum, dan teruskan hidup yang penuh produktif !

p/s : Alhamdulillah, saya lulus temuduga SPP. :))




No comments: