Wednesday, August 17, 2011

Surat Akuan ku untuk mu yang terasa.

Assalamualaikum W.B.T and hello y'all.

Hai korang ! Selamat malam. Buka puasa ada makan kurma tak? Ehehe. Saya sangat sangat penat hari ini. Serius penat. Sakit pinggang dibuatnya almaklumlah dah kurang minum ANLENE perisa coklat sejak tibanya bulan puasa ni.Keja hari ini pun tak siap lagi, aduyai~. Penat.Penat.Penat.


Apapun,kembali kepada isi utama entri ini, saya nak buat Surat Akuan kat sini. Apa tu surat akuan? Sendiri mau carilah. Ada internet mahh. Hehe. Kat tempat keja aku ni, ada klien yang minta tolong buatkan surat akuan. Berdasarkan tiga bulan aku keja kat sana. Selalunya durang buat surat akuan ni sebab nak dapatkan Sijil Nikah Daftar Lewat,nak buat Pas Lawatan Sosial ( Kad IMM13 yang mana banyak org dari Filipina pakai surat ni untuk stay kat Sabah.), nak dapatkan Sijil Lahir yang lewat didaftarkan dan macam-macam lagi lah.Selalunya untuk urusan di pejabat bah.

Surat Akuan ada dua part, satu akuan kita tu, satu tujuan buat akuan tu. So,here is my Surat Akuan untuk someone2x tu !


SURAT AKUAN

"Penama : Sheena Sharmaine                                                 

1. Saya penama di atas dengan ini ingin membuat akuan bahawa saya insan yang masih tidak mempunyai raja di hati. (Aisehhhh! ). Saya lebih suka hidup single mingle daripada terjebak ke dalam dunia couple is trouble. Untuk makluman pihak tuan, saya nak orang2x yang berkenaan tu berhentilahh berlagak seperti kekasih hati saya. Saya bukannya sentiasa ada masa nak mesej awak lagipun saya nak jimat kredit bah jadi janganlah awak nak marah dan merajuk macam apa jak kalau saya tak balas sms awak. Perlu ke saya sms awak tiap2x pagi?

2. Untuk makluman awak jugak, saya nak rehatlah kalau waktu malam. Jadi janganlah call saya setiap malam disebabkan awak tak ada apa2x nak buat. Kalau jarang2x tak apa lah, ini hari-hari call pulak. saya nak tidur la awak. Kalau saya tak angkat, awak nak merajuk-rajuk ke,nak marah2x saya ke, go on la ! I don't care bah. Lu siapa oh ! Nah, sikalang lu cal, gua tak akan angkat lagi. Paduli sana.

3. Tambahan lagi, saya anggap awak KAWAN jak bah. K.A.W.A.N ! I'm trying my best jadi KAWAN yang baik untuk awak.Saya layan2x awak baik2x, ketawa2x dengan awak, cerita2x ngan awak tapi awak pulak lebih2x ni. Acting lebih dari KAWAN pulak. Eeeee ! Benci aku separuh hati ! Nak acting OVERDOSE pulak.


4. Tujuan saya membuat akuan ini adalah untuk memberi penjelasan atas tindakan saya beberapa hari yang lalu dan akan datang ke atas KAWAN2x saya ini dan memudahkan segala urusan yang berkaitang dengannya. Saya harap mereka faham kenapa saya lost contact ngan mereka kebelakangan ini. Saya minta maaf atas sebarang kesulitan yang ada. Sekian. PEACE !  :)) "


Nahhh, begini la contoh surat akuan. Surat Akuan ku ini terpesong sikit. Hihi, Surat Akuan berbaur mesej personal.Apapun, thankss sebab baca Surat Akuan saya tu. Any pendapat? Tehee ~ Good night korang.






2 comments:

Anonymous said...

FUYOHHH

alia shahira said...

Haha lawakk bahh surad akuan youuu. Haha btw you have a nice bloggggg jugakkk :)) suke background dia! =D