Saturday, January 14, 2012

Saya SUNYI sebenarnya

Assalamualaikum W.B.T and hello uols.

Apa khabar hendaknya dinda sekalian? Harapnya baik2x aja. Manusia. Manusia penuh pelikness. Kadang-kadang hatinya tak selaras dengan apa yang ada di otak. Hari tu dia nekad. Tapi? Hari ni nekad tu hilang. Hari tu dia cakap dia akan berubah. Tapi? Hari ni dia masih yang sama. Hari tu dia bersemangat sangat-sangat. Tapi? Hari ni semangat tu entah ke mana. Kenapalah? Always like this !

From : WE <3 it


Oh ya. Sekarang saya cuti semester dan habis cuti ni, aku akan naik pangkat ke semester enam. Secara jujurnya, masa cepat sangat berjalan. Banyak hal yang dah berubah. Kadang-kadang, aku rindu diri yang dulu. Sangat rindu. Rindu diri yang suka tengok drama Hong Kong setiap jam 6 petang atau 7 petang  kat TV3 dan TV2. Sekarang? Kaki Korean Drama adalah. Tehee.Sebak rasanya bila ingat. Diri ini sangat banyak berubah setiap hari. Inilah HIDUP. 

Cuti semester semua orang balik. Saya pula tak balik. Inilah HIDUP apabila kita merantau di tempat lain. Tapi memang ini keputusannya sebab niat nak lebih belajar hidup sendiri.Memang ini yang diiginkan,jadi, tiada sebab untuk rasa menyesal. Namun, dalam hati terasa sunyi rasanya duduk sorang-sorang. Apalagi,datanglah rasa rindu yang amat sangat. Sebaknya rasa. Apapun, hati ini masih TABAH lagi. Semoga satu bulan berlalu dengan cepat dan riangnya. Inilah HIDUP.

From : We <3 it

Konklusinya, aku rasa SUNYI sebenarnya kat sini tapi masih maintain TABAH kat luar. Dalam sedih,luar gembira. Itulah manusia. Kawan-kawan yang tengah bercuti selamat bercuti. Selamat bergembira bersama keluarga. Selamat memajukan diri. Selamat menggembirakan diri. Semoga aku tetap GEMBIRA dan TABAH kat sini. :P

Apapun, inilah entri pertama aku di tahun 2012. Hari tu cakap tak mau berblogging dah. Tapi? Hari ni ? haiya. Manusia.Manusia.


1 comment:

eva said...

saya rindu masa dulu asyik2 tgk cita korea.. tp skrg dah bz.. cukup ekot satu crita drama korea jer.. hehe.. biasalah smua akan berubah mengikut peredaran masa.. kdg2 sedih jugak kan.. nak seperti dulu lebih ceria dan semangat.. ;)