Saturday, July 28, 2012

CERITA 1 BULAN LEBIH PASAL PRAKTIKUM. HEK ?

Assalamualaikum W.B.T and morning y'all.

" Lama kau tak update. Katanya nak update selalu. Cet. Kau dasar hangat-hangat tahi ayam."

 SO ! Here the story. Satu bulan lebih dah aku berpraktikum kat SAAS ni. Thanks Allah, masih mampu bertahan. Things get better here. Sesungguhnya niat aku sedang diuji. Sangat kuat ujiannya. :P

Still, diri rasa tak sebati lagi dengan semua ini. Ada hal yang masih tak ok lagi. Hal yang melibatkan diri ini. Cehh ! By the way, dah sebulan kat sini, macam-macam hal dah jadi. MACAM-MACAM ! :P.  Mari aku cerita dengan bertemankan gambar. Mcm picture story gituu.



Ini tempat praktikum aku. Nama pendek SAAZ.

Cr to Teacher Fara.

SMK Sultan Abdul Aziz nama diberi. Memberiku banyak sangat kejutan. Hee. Macam-macam kejutan woh. Tak apa, sa boleh terima semua kejutan tu dengan positifnya.


Ini sekolah aku sekilas pandangan.

Cr: Fara Miina


Ada dua bangunan sebenarnya. Bangunan lama dan bangunan baru. Yang kat atas ni, bangunan baru. Sekolah yang agakkk besar jugak. And, sekolah ini sesi pagi dan sesi petang. Aku kat sesi pagi. Masa first masuk hari tu, dapat jadual ajar murid Form 2 Anggun dan Form 4 Inovasi. Mereka cute, nakal, mulut macam perempuan, tapi teacher suka kat mereka. Masa dapat jadual baru ari tu rasa down gila gila sebab kena ajar students Form 4 pula sebab rasa diri tak mampu. Lepas tu kena break dengan student F2 n F4 yang semakin rapat dgn aku. Maka dapatlah Form 4 Bestari dan Form Efektif.  Alhamdulillah, mereka ini students yang baik-baik belaka. Very easy going. Harap-harap tak berubah lagi jadual aku. Tak mau lagi.



Students 2 Harapan.


Hari tu kena incharge kelas 2 Harapan untuk Gotong Royong Perdana. So, me and Fara kena hiaslah dan bersih2kan sikit kelas ni. "Stylo" gila kelas dia. Aku sangat terharu students kat atas ni. Tak tahu apa masalah mereka. Aku tengok bukan nakal pun. Malas nak belajar kot. Baik gilo mereka ni ! They helped me a lots time tu. Somehow, perspektif aku tentang students berkenaan berubah sikit. 




Azizah, Nik dan Fara. 

Kat atas tu geng praktikal. Yang dua orang ( Azizah dan Nik ) tu ajar BM. Ini masa Hari Menjana Kecemerlangan. Classss nama event ni. Hari bagi kad laporan kepada ibubapa bah. Aku bertanggungjawab menyediakan Buku Program. Hari kejadian pula jadi pemerhati. Hakhak. Lepas jadi pemerhati,tukar keja pula, jadi Pembagi Minuman Kotak kat ibubapa. Hari tu sangat penat sebab banyak berdiri. 



Pembagi Air.

Dua minggu kat SAAZ, me and the geng dah terlibat ngan 3 programs. Satu lagi, 1 Murid 1 Suka thingy. Kena bersenamrobik pulak. Kena jadi instrukror pulak. Ketua Instruktor dia perghhh ! Layan ja la. Lawak bah. Haha. Pada hari kejadian, perkara memalukan terjadi. Aku terlibat ngan gimik. Lepas pengetua baling bola, aku kena buka mercun tu. Tapi, mercun tak guna tu tak buka2 pula. Pengetua dah duduk kat kerusi, aku masih terhegeh-hegeh buka mercun tu kat depan mata STUDENTS. Ketawa bagai mereka. Macam apa seja. So embarassing !


Baju Free lagi. weee~


Hero Melayu dan Hero India. :P

Above all, aku terima semua benda yang jadi kat aku di SAAZ dengan positif. Ini proses belajar. Ini proses menimba pengalaman. Seriusly cakap, memang banyak hal kena belajar lagi.


Cet.

Kau ada? haha. Feel2 dalam pejabat gitu. Tak best duduk sini sebab tak dapat nak berinteraksi kat cikgu-cikgu lain. Tertutup bah tempat duduk kami. haish! Dapat senyum-senyum ja la dengan cikgu2 kat SAAZ ni. Takut jugak kena cakap sombong. Saya tak sombong bah. :P

Partner in crime.

Kat atas tu Teacher Fara. Ke mana saja kami  jalan kat SAAZ ni, mesti berdua. Kami share tempat duduk kat atass tu. Cikgu Najwa Latif bilang students dia. :)


Bday girl : Pejah.

First time prepare surprise party untuk sorang kawan. Tak penah kelam kabut sebegini. Itulah, buat lagi keja last minit. Suprise party kami ndak mejadi. haha. Tak apalah, janji dia gembira. Malam bday dia, macam2 kami fikir cara nak prank dia. Takut gila dia. HAHA !


Tak boleh blah.
Haha. First time terawih kat rumah. Selalu kat masjid jak. Banyak benda jadi masa kami terawih kat rumah. Sejuk hati bakal suami mereka yang entah di mana skang kalau tengok pic kat atas tu. :P Semoga Ramadhan kali ini ~~

All in all, AAL IZ WEL. Semoga kami semua tabah sepanjang 4 bulan berpraktikum ni. Semoga kurang sitkom kat rumah kami. Kurangkan kontroversi, tingkatkan prestasi. Kahkahkah !.

Itu saja untuk kali ini. Hambek kau update aku. Thanks sebab baca entry yang panjang belako ini. kita sambung di entry seterusnya nanti :))


#np I love you by 2ne1 ( ADDICTED !)



1 comment:

NoorVictory said...

Tumpang lalu baca entri terpanjang abda iniiiii~ :P hehehehe