Friday, November 26, 2010

Betapa aku rindu LAUT.



Salam. Selamat berpeperiksaan ya.

Aloha. Soalan standard, apa khabar para pembaca? Hari ini masuk ke 3 kali aku menunaikan aktiviti peperiksaan.Hari ni jugak la aku rasa aku banyak "menggoreng"  ketika menjawab kertas Literary Criticism. Aku harap "gorengan" aku membuahkan markah walaupun sedikit. Demi kertas ni, aku tekad untuk tidur jam 3pagi ( tapi tersasar, tidur jam 4 pagi ) semata-mata untuk memahami dengan mendalam lagi Heart of Darkness by Joseph Conrad, The Rocking Horse Winner by D.H Lawrence dan The Astronomer's Wife by Kay Boyle walhal kertas mula jam 9 pagi. 

Alhamdulillah, aku dapat faham sikit2x juga jalan ceritanya dan teori yang harus digunakan untuk mengkriktik 3 "benda cute" ni. Alhamdulillah juga lah sebab aku dapat jawab soalan pertama dengan baik. Rasanya lah. Soalan dua, aku tak tahu la nak cakap mcm mana. Banyak "menggoreng" rasannya. Soalan ketiga pula jgn cakap la tapi nak cakap juga. Menghampakan.Menghampakan.Menghampakan.Mahu diulang lagi ka? Aku hilang 12 markah bulat2x. Apa taknya, dah soalan begitu, aku pula sibuk2x menidakkan soalan tu.Adoilah,kecewanya aku ! Terlampau pandai suda kan . . haha ! Walauapapun, seperti biasa la, TAWAKAL jak la.Janji dah buat yang terbaik.


Maka dipendekkan cerita, hal ni membuatkan STRESS aku ke tahap yang maksima. Saat-saat ni la aku mengidam mau tengok LAUT namun apakan daya, Tanjung Malim tak ada LAUT bah. LAUT berhampiran pun jauh dari Tanjung Malim. Adeh ! Bagi aku, memandang LAUT amat menenangkan dan mendamaikan hatiku yang gundah gulana ni apalgi tekanan jiwa. Aktiviti ni selalu aku amalkan apabila aku berada di Sandakan. LAUT belakang GENTINGMAS MALL juga lah yang terbaik. Aktiviti rutin lepas balik kerja "part-time" tu. Ahh, rindunya nak tengok LAUT. Hmm~


Sorry sha ~ haha !

p/s : 3 paper lagi beb ! Chayo2x !


1 comment:

Anonymous said...

I like beach too :)