Friday, September 30, 2011

Kadang-Kadang

Assalamualaikum W.B.T and hello ppl.

Yuhu,gudnite uolls ! Agak-agak ada yang masih bangun ke pukul 3.00 pagi ni? By the way ppl, semalam aku belajar satu perkara yang amat memberi kesan kat dalam pemikiran dan perasaan aku .Kadang-kadang kan apa yang kita buat atau tingkah laku yang kita tunjukkan kat orang sama ada dikenali atau tidak dikenali tu kan,bukan semua orang akan suka. Rupanya ada juga yang tak suka dan yang paling teruk mereka akan cakap buruk tentang perangai kau yang entah apa-apa tu. Padahal kau rasa tingkah laku kau tu tak salah pun Pada mata kau lah,di mata org lain.Manusia pelik kan. Ada je yang tak kena kat hati. And.And ! Kadang-kadang,kau takkan perasan,tingkah lakumu akan melukakan hati seseorang.Contohnya,kata-katamu walaupun ianya sekadar gurauan. Hati manusia ni pelik. 


Cr : We <3 it


Well,aku pun salah seorang manusia itu. Kadang-kadang aku akan rasa menyampah juga tengok perangai manusia-manusia ni dan kadang-kadang aku akan terasa hati. Tapi kan,nak wat mcm mana kalau itu dah memang perangai orang tu begitu. Takkan nak suruh dia berubah pula. Iya,mungkin boleh jugak. Kadang-kadang manusia perlu berubah. Berubah demi kebaikan diri. Jadi,kadang-kadang aku harap manusia-manusia di sekeliling aku ni,ubahlah perangai yang entah apa-apa tu. 

Jadi,pengajaran yang aku dapat semalam,jagalah tingkah laku diri selalu dan berusaha untuk tidak over dan terover -over. huhu. Aku muhasabah diri dan kikis tingkah laku aku yang tak awesome tu. Konfirm ada punya. Manusia ini pelik. Ada je yang tak puas hati. Susah bah.


2 comments:

eva said...

yup! betul ckp awak.. suka entri ni xper.. dok diam jer.. kalau kta lawan balik makin mjadi. lama2 diaorg diam jugak.. yang penting kta tak buat..

Aki said...

he he he.. sebenarnya semua tu boleh dielakkan kalau kite bersikap negatif.. hm,skema pula si Aki cakap ni.. bah,ginilah.. sebenarnya,kalau kita tengok,bila kita pandang negatif sama orang,negatif la juga output dia.. maka,belajarlah untuk menjadi lebih positif.. he he he..
tapi,manusia zaman skrg ni,telampau pandai sudah ba.. jadi,kadang2 being too positif pun,boleh makan diri.. Kan?? ^_^.v..